نگاهی به تاریخچه و روند شکل گیری برند پوما

استراتژی های پوما را بررسی کردیم و خرسندیم که تا انتهای مقاله با ما ماندید. PUMA به طور مداوم کیفیت توزیع خود را بهبود بخشیده است. این برند به سبک زندگی ورزشی معروف است. PUMA به ورزش به عنوان فلسفه ای در مورد زندگی نگاه می کند. از آنجا که ورزش می تواند چیزهای مختلفی برای افراد باشد، برند پوما در سبک های مختلفی وارد می شود، در حالی که عملکرد را به خطر نمی اندازد. البته اگر خواهان پشت آمپرهای دیجیتال و پکیج استایل ST باشید باید مدل ST-Line را انتخاب کنید. طرح آن به گونه ایست که کفش ها در دو رنگ انتخاب شده ساخته میشوند. رودولف به آنها میگفت به زیرزمین بروند و یک جفت کفش رایگان پوما انتخاب کنند. برند PUMA به عنوان یک تامین کننده چند رده، در دسته ها و زمینه های تجاری و بخش هایی متناسب با موقعیت تجاری خاص خود فعالیت می کند و در این حوزه می توان برای شرکت ارزش های دائمی را افزایش داد.

این نام تجاری با ایجاد تأثیرات متمایز در ورزش، سبک زندگی و مد، بر ایجاد طرح های متمایز و چشم انداز جهانی در هر طیف محصول متمرکز شده است. نظریه ای که بر تناسب اندام، سلامتی و صرفاً یک زندگی فعال تأکید دارد. با هدف مطلوب ترین و پایدارترین شرکت سبک زندگی ورزشی ، جایگاه PUMA به عنوان یکی از معدود مارک های معتبر، تقویت شده و از فرصت های ارائه شده توسط بازار سبک های ورزشی به طور سیستماتیک در تمام گروه ها و مناطق استفاده شد. پس از آن با تولید مدلی سبکتر و پهنتر از مدلهای قبلی و بانام حکشده او، پوما کلاید (Clyde) معرفی شد. رودولف و آدولف داسلر در سال ۱۹۲۴ کارخانه تولید کفش برادران داسلر را تأسیس کردند. در سال ۲۰۰۸ پوما ۴۰امین سالگرد مدل کفشهای “King” را نسخهی سالگرد ویژهای جشن گرفت، یعنی مدل King XL (XL در الفبای لاتین همان ۴۰ است) که به یادبود فوتبالیست پرتغالی، اوزه بیو، طراحی شده بود که در سال ۱۹۶۸ با کفشهای King ۴۲ گل را به ثمر رسانده و جایزهی کفش طلایی گلزن اول اروپا را برده بود.

این کفش فوتبال با آخرین تکنولوژی های روز تهیه شد و هدف از تولید آن بهبود چشمگیر عملکرد فوتبالیست ها در عین راحتی و زیبایی آن بود. Zeitz موفق شد PUMA را از یک مارک ارزان قیمت به یک شرکت موفق و یکی از ۳ مارک برتر در صنعت ورزشی تبدیل کند. در همان سال، پوما اولین بوت فوتبال خود را نیز راه اندازی کرد. بعد از اتمام جنگ جهانی رادلف داسلر اولین مقام خود را در مدیریت کسب و کار در یک کارخانۀ ظروف چینی و بعد از آن در کسب و کار عمده فروشی چرم در نورنبورگ به دست آورد. او برای به تحقق رساندن این ایده نخست همکاران خود را به میادین ورزشی می فرستاد تا رشته ورزشی را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند. از برخی جهات حمایت مالی نایك از تیمهای باشگاهی بزرگ اروپایی مانند آرسنال و بارسلونا، دو فینالیست لیگ قهرمانان (كه البته اسپانسر رسمی این تورنمنت آدیداس بود) ثابت كرد كه آنها حداقل در اروپا از رقیبشان یك سر و گردن بالاتر هستند، اما سؤال اینجاست كه كمپانی نایك با آن لوگوی عجیبش چگونه توانسته تا این حد در فوتبال برای خود جا باز كند، در حالی كه آنها تنها در جام جهانی ۹۴ امریكا بود كه تمایلشان را برای حضور در عرصه فوتبال نشان دادند.

پیشتر، بیش از ۲۰۰ باشگاه ورزشی فلسطین در نامهای از شرکت پوما خواستند تا به قرارداد حمایتی این شرکت با فدراسیون فوتبال اسرائیل پایان دهد. “دیه گو مارادونا”در اولین حضورش در بازی های فوتبال با کفش پوما در زمین درخشید و این بازیکن به چهره های محبوب پوما تبدیل شد و همچنین دو تنیسور “بوریس بکر” و ” مارتینا ناوراتیلووا” را مورد حمایت خود قرار داد. اما برسیم به بخش جلوی کابین که یک صفحه لمسی ۸ اینچی شامل اپل کارپلی و اندروید اتو را در خود جای داده است. پوما با پشتکار دو برادر با استعداد شروع شد که ساخت کفش های ورزشی را آغاز کردند. زیتز مسئولیت اصلی تغییر ساختار جهانی PUMA را که در آن زمان با مشکلات مالی روبرو بود، را داشته و مسئولیت اصلی آن را بر عهده داشته است.