داستان برند پوما _ تاریخچه برند پوما پوما چگونه تاسیس شد

واژه پوما به معنای گونهای گربهسان بومی در قاره آمریکا میباشد. در اوایل دهۀ 1980 مارکوس آلن، ستارۀ فوتبال آمریکا در تیم اوکلند ریدرز، به علاوۀ بازیکن های فوق العادۀ بیسبال، جیم رایس و راجرز کلمن، هر دو از تیم رد ساکس و جورج برت از تیم کانزاس سیتی رویال کفش های پوما را مورد حمایت قرار دادند. در سال 1928، نهمین دوره بازی های المپیک در شهر آمستردام هلند برگزار شد و بیش از نیمی از ورزشکاران آلمانی شرکت کننده در این بازی ها، کفش های کارخانه کفش سازی برادران داسلر را به پا کردند که این رویداد موجب گسترش شهرت محصولات این کارخانه در آلمان شد. در طول بیش از 70 سال ، PUMA به عنوان خالق طراحی سریع محصولات سریعترین ورزشکاران کره زمین ، تاریخ سازی کرده است: ما ورزشهایی مانند فوتبال ، دویدن و تمرین ، گلف ، بسکتبال و اتومبیلرانی را با عملکرد و الهام از ورزش افزایش می دهیم محصولات سبک زندگی دفتر مرکزی آن در هرزوگنوراچ ، آلمان ، بیش از 13000 کارمند PUMA ، ورزش و فرهنگ را در بیش از 120 کشور به جلو سوق می دهند.

برند پوما یکی از برندهای نام آشنا در ورزش است که همه ورزشکاران به خوبی با آن آشنا هستند. پوما، یکی از شرکت های بین المللی برجسته در حوزه تولید کفش، لباس و لوازم ورزشی جهان می باشد که در سال 1924 میلادی توسط «رودولف داسلر» وبرادش آدولف داسلر (بنیان گذار آدیداس)در آلمان بنیان گذاری شد. سرعت بخشیدن به ساختار این کمپانی و افزایش زیرساختهای آن یکی دیگر از اولویتهای استراتژیک برند پوما محسوب میشود که از طریق گسترش تعداد نمایندگیهای این برند در سایر کشورهای جهان پیگیری میشود. یکی از استراتژیهای مهمی که بسیاری از برندهای معروف جهان برای شهرت و اعتبار بیشتر خود به کار میگیرند، حمایت و پشتیبانی از افراد و یا گروههای معروف جهانی است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وبسایت شنبه ، این شرکت آلمانی که در سال ۱۹۲۴ توسط دو برادر تاسیس شد، طی نزدیک به یک قرن توانست تبدیل به نامی شناختهشده در جهان شود؛ به طوری که محصولات این برند در بیش از ۱۲۰ کشور جهان به فروش میرسد و با استخدام بیش از ۱۱ هزار کارمند، یکی از تولیدکنندگان بزرگ پوشاک و لوازم ورزشی جهان به شمار میرود.

امروزه این کمپانی به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای سازنده کفش و پوشاک ورزشی با برند پوما و همچنین محصولات ورزشی و تجهیزات مختلف در حال فعالیت است. در سال 1950 در اولین مسابقه فوتبال بین المللی پس از جنگ جهانی دوم، چندین بازیکن آلمان کفش “Atom” پوما را به پا داشتند. بهبود کیفیت توزیع نیز ازجمله اقدامات استراتژیک پوما برای حفظ موقعیت جهانی خود بوده، ارتباط با خردهفروشیهای مشهور جهانی و بهبود کیفیت فروشگاهها ازجمله اقدامات گروه پخش و توزیع پوما در این زمینه بوده است، ضمن اینکه فروش و توزیع آنلاین نیز بهعنوان یکی از شیوههای جدید فروش در دستور کار این کمپانی قرار گرفته و سعی در بهبود کیفیت آن دارد. توجه به حفظ و استقرار جایگاه پوما در میان برندهای ورزشی، بهبود کیفیت محصولات و کانالهای توزیع، افزایش زیرساختها و همگام بودن با فناوریهای جدید، در کنار قرارگیری در یک فضای رقابتی میان سایر برندهای ورزشی، پوما را به یکی از برندهای مهم و تاثیرگذار محصولات ورزشی جهان تبدیل کرده است.

بیشتر افراد جهان با شنیدن نام پوما، پرش گربهسانی وحشی را به خاطر میآورند که با قدرت و انعطافپذیری بالا و بسیار زیبا روی نام پوما در حرکت است. برند پوما نیز بهعنوان تولیدکننده محصولات ورزشی، اسپانسر بسیاری از ستارگان معروف دنیای ورزش بوده، به طوری که بسیاری از مصرفکنندگان جهانی این برند، لوگوی خاص آن را در کنار برخی چهرههای معروف دنیای ورزش به خاطر میآورند. در همین راستا یکی از اقدامات خلاقه برند پوما در سالهای اخیر، راهاندازی یک کمپین بزرگ تبلیغاتی در فیسبوک بوده است با عنوان «پوما: آخرین پادشاه کفش و پوشاک فوتبال». میراث موفقیت های نمایندگی پوما از سال ۱۹۵۲ آغاز شد، زمانی که رودلف با کمک گرفتن از کارشناسانی همچون سِپ هربرگر مربی تیم ملی آلمان غربی، کفش های خارق العاده SUPER ATOM را به دنیای فوتبال معرفی کرد. پس از تجهیز اکثریت تیم بوندسلیگای آلمان در هانوفر 96 ، این تیم در ماه مه 1954 قهرمان لیگ آلمان می شود و در فینال FC Kaiserslautern مورد علاقه خود را شکست می دهد.