خقیمت و خرید کفش فوتبال پوما اورجینال – کتانی فوتبال پوما و قیمت واقعی PUMA

در تمام این سالها آدیداس در رقابت تنگاتنگی با پوما بود تا اینکه در سال 1980 برای نخستینبار فروش کفش پوما از آدیداس پیشی گرفت. در سال ۱۹۹۶، پوما کمپین تبلیغاتی ویژهای به راه انداخت. به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ شرکت “پوما” (PUMA) که تولیدکننده لباسهای ورزشی در سراسر جهان است، این روزها درگیر نقض قوانین بینالمللی و حقوق بشر است؛ پوما حامی اصلی اتحادیه فوتبال “رژیم کودککش اسرائیل” (IFA) است که شامل تیمهایی در شهرکها غیرقانونی، در سرزمینهای اشغالی فلسطین میشود. یکی دیگر از مشخصات پوما نوآوری در محصولات بود. رودولف برای آغاز کار شرکت خود، به سمت دیگر رودخانهی اوراش حرکت کرد. آنها بعد از جام جهانی اعلام کردند هیچ قراردادی با ایران ندارند و به دلیل تحریمهای اعمالشده حتی همان قرارداد تجاری قبلی را هم که میتوانستند از ایران پول دربیاورند، «هوا» کردند. البته در همان جام و کمی پیش از آن، کمپانی نایکی اعلام کرد که هیچ قراردادی با بازیکنان و مربیان ایرانی نخواهد داشت و اگر کسی میخواهد از این برند استفاده کند، باید هزینهاش را خودش بپردازد.

ایران در جام جهانی 2018 روسیه، با دیگر برند معروف دنیا یعنی آدیداس به میدان رفت؛ ولی هیچ قرارداد اسپانسری در کار نبود و برخلاف عرف، این فدراسیون فوتبال ایران بود که به برند مذکورِ آلمانی پول پرداخت تا لباسها را به تن کند! رابطهی بین این دو برادر رو به وخامت گذاشت، تا زمانی که در سال ۱۹۴۸ بر سر جدایی توافق کردند و دو شرکت مجزا را تشکیل دادند، آدیداس و پوما. رودولف و آدولف داسلر در سال ۱۹۲۴ کارخانه کفش برادران داسلر را تاسیس کردند اما در طی جنگ جهانی دوم دچار اختلافاتی شدند که باعث شد روند کاری کفش داسلر دچار تزلزل شود و داراییهای کسب و کار قدیمی به طور مساوی بین برادران تقسیم شد.

فوتبال خیابانی در دو گروه سنی بازی می شد: گروه سنی 10 تا 13 سال و 14 تا 166 سال. با هدف مطلوب ترین و پایدارترین شرکت سبک زندگی ورزشی ، جایگاه PUMA به عنوان یکی از معدود مارک های معتبر، تقویت شده و از فرصت های ارائه شده توسط بازار سبک های ورزشی به طور سیستماتیک در تمام گروه ها و مناطق استفاده شد. در دهه گذشته که این اتفاق سیر نزولی به خودش گرفته، تیم ملی از بستن قرارداد حرفهای با برندهای معتبر در دنیا هم محروم مانده است. دلیل آن هم این است که با ایدئولوژی مسئولان ایرانی در تضاد است؛ از آنجا که این برند، آمریکایی است پوشیدنش با ارزشها جور درنمیآید؛ اما ایران در این زمینه رویکرد مناسبی با دیگر برندهای معتبر دنیا هم نداشته است. Puma هم اکنون جزو سومین شرکت تولید کننده لباس ورزشی در جهان است. در شلوار جین مورد علاقه و کت و لباس.

اینکه چرا این پیراهن با شماره 22 به رئیسجمهور ایران تقدیم شده هم دلیل مشخصی دارد و آنهم میزبانی قطریها در سال 2022 از رقابتهای جام جهانی است. فارغ از مباحث و موضوعاتی که حول محورهای دیپلماتیک و سیاسی در این دیدار مطرح شده، شیخ تمیم، هدیهای به رسم یادبود به ابراهیم رئیسی اهدا کرد و آنهم پیراهن شماره 22 تیم ملی قطر با نام «سیدابراهیم رئیسی» به شکل نمادین بود. کمی بعد، همین برند دست چندم هم قراردادش با ایران را احتمالا از ترس تحریمهای احتمالی، به صورت یکطرفه لغو کرد تا تیم ملی بعد از سالها دوباره رو به برند ایرانی بیاورد. شاید همینجا، بزرگترین طعنه به مسئولان ایرانی زده شده است؛ درحالیکه کشور بزرگی مانند ایران از گرفتن میزبانی رقابتهای آسیایی یا حتی میزبانی متمرکز بازیهای مهم در ایام کرونا، ناتوان مانده، قطر، کشوری که در زمان پیشرفت ایران، انگشت به دهان مانده بود، قرار است برگزارکننده یکی از مهمترین اتفاقات ورزشی دنیا یعنی جام جهانی باشد.