تاریخچه پوما – PUMA – فوتبال کالا

در سال 1952 تیم امدادی 400 متر زنان آمریکایی موفق به کسب مدال طلای المپیک با کفش های پوما شد. دوندۀ آمریکایی، اولین اشفورد، در بازی های المپیک 1984 لس انجلس، دو مدال طلا با کفش های شرکت پوما به دست آورد. به عبارت دیگر، تنها کسر کوچکی معادل 4.5 درصد از فروش پوما تقریباً معادل 846 میلیون دلار از آمریکا به دست می آمد. یکسال بعد از اینکه یوخن زایتس مدیرعامل پوما شد، پوما اولین سود خود ( 25 میلیون مارک آلمان) بعد از فروش اولیه سهام آن در سال 1986را گزارش داد. یوفا یورو ۲۰۱۶ در فرانسه مرحله خوبی برای اثبات اینکه چرا ما یک مارک ورزشی نوآور و مبتنی بر طراحی هستیم اثبات شده است.

در جام جهانی ۱۹۹۸ در فرانسه کمپانی پوما حامی تیم ملی ایران شد و تجهیزات ورزشی این تیم را بر عهده گرفت. در سال 1977 بازیکن تنیس، Guillermo Vilas با کفش های پوما برندۀ مسابقات آزاد امریکا و فرانسه شد. در سال 1990 او به پوما ملحق شد و به عنوان معاون رئیس بازاریابی بین المللی و فروش، جاییکه او مسئول استراتژی ارتباطات بین المللی این شرکت بود و به طور قابل توجهی به تغییر موقعیت نام تجاری پوما کمک کرده است. پس از پیشنهاد دادن این اسم، اطرافیان رودلف به او گفتند که این اسم تلفظ خشن و ناخوشایندی دارد؛ بنابراین رودلف تصمیم گرفت بعضی از حروف اسم را تغییر دهد. لازم به ذکر است که در ایران بیشتر پوما را با نام «شیر کوهی» میشناسند و این جانور را نباید با گربه دمکوتاه، سیاهگوش، شیر و یا پلنگ اشتباه گرفت. این شرکت گامهایی را در حهت شفافیت بیشتر برداشته است.

اصولا، همهی مزایای لازم برای دویدن، راه رفتن و ایستادن طولانی مدت را با هم در یک کفش خواهید داشت. در بحث خرید کتونی به خصوص کتانی های برند های مطرح جخانی داشتن دیدی خوب نسبت به برند کتونی خریداری شده یکی از مهمترین نکات یک خرید اینترنتی موفق به حساب می آید که ما در این پست قصد معرفی یکی از محبوب ترین برند های تولید کفش و کتانی را به شما عزیزان داریم . در یک زمین 20 در 14 متر که توسط حصاری مرز بندی شده بود. استفاده از این کفش بدان معنی بود که با توجه به وضعیت هوا می توانستیم از استوک کوتاه و یا بلند استفاده کنیم». که کفش ورزشی با پاشنه بلند تر برای کاهش دادن فشار برروی تاندون آشیل ساخته می شد.

سهام پوما در تالار مبادلات سهام فرانکفورت و مونیخ در ماه ژانویۀ 1996 ارائه شد و سهام شرکت مادر Proventus Handels AB را به 25 درصد کاهش داد. در سال 2002 اولین گزارش توسعۀ پایدار را منتشر می کند. در سال ۲۰۱۸ پس از نامهای که بیش از ۲۰۰ باشگاه ورزشی فلسطینی آن را امضا کردند، کمپین تحریم شرکت پوما از سوی فلسطین کلید خورد. رقابتی که نه تنها باعث افول این دو برند نمی شد و نمی شود بلکه باعث شد که هر دوی این برند ها روز به روز رشد کنند و راه خود را قوی تر ادامه دهند. در انتهای این مقاله لازم می دانیم به این نکته اشاره کنیم که تمام برند ها برای موفقیت خودشان زمان گذاشته اند و همین مورد یعنی صرف کردن زمان و انرژی در آنها باعث شده است که برند ها روز به روز به موفقیت نزدیک تر شوند و جهانی تر شوند.