برند ریبوک (Reebok) غزال تیزپای انگلیسی

اما در سال 1982 میلادی، برند ریبوک توانست اولین کفش ورزشی طراحی شده برای بانوان را به بازار مصرف عرضه نماید (کفش های فری استایل)! این علاقه و استعداد وی در طراحی کفش سبب شد تا وی کارگاه کوچکی به نام لوازم المپیک را راه اندازی نماید… در سال 1992، ریباک شرکتی که با تناسب اندام و تمرینات ورزشی شناخته می شد به مجموعهای تبدیل شد که خود در ورزش نقش آفرینی میکرد. در ده سال اول، استپ ریبوک به عنوان یک پدیده تناسب اندام بین المللی تبدیل شد، چرا که میلیون ها نفر از مردم در 16 کشور از این برنامه به شکل مداوم استفاده می کردند. از طرف دیگر با مسئولان سانفرانسیسکو و فدراسیونهای تیمها و ستارگان بسکتبال برای پوشیدن کفش ریبوک قراردادهای جداگانهای بست. در طول دهه 1980،ریبوک شروع به معرفی لباس ها و لوازم جانبی ورزشی کرد،همراه با افتتاح خط جدیدی از کفش های ورزشی کودکان به نام “Weeboks” تا اواسط دهه، فروش ریبوک حدود 1 میلیارد دلار بود.یکی از شاخص ترین محصولات این برند که با استفاده از برترین فناوری های این شرکت ساخته شده، Reebok Pump،در سال 1989 تا 1992 توسط بیش از 100 ورزشکار حرفه ای پوشیده شد.ریبوک در اواخر دهه 1980 با جین میلر،متخصص بدنسازی همکاری کرد تا مدل های طبی خود را توسعه دهد ، که بر اساس نمونه اولیه ایده های این متخصص طراحی شده بود.این مدل توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و سود سرشاری را نصیب این برند باسابقه نمود.میلر شخصاً این محصول ریبوک را تبلیغ کرد،به ایالات متحده سفر کرد و آن را در استودیوهای ورزشی نشان داد.

به گونه ای که در سال ۱۹۸۱ میلادی، مجموع فروش برند ریبوک به ۵٫۱ میلیون دلار رسید. ریبوک نیز برای اینکه از بازار رقابت جا نماند تصمیم گرفت که یک ستاره برای خود پیدا کند، نایک از مایکل جوردن برای تبلیغات خود استفاده می کرد در نتیجه ریباک نیز تصمیم گرفت قرار داد همکاری خود را با شکیل اونیل یکی از ستارگان بسکتبال عقد کند و همین حرکت باعث افزایش فروش دوباره ریباک شد. در سال 1992 میلادی بود که برند ریبوک شروع به از دست دادن تدریجی موقعیت خود در بازار کفش های ورزشی، پوشاک ورزشی و همچنین لوازم ورزشی کرد و باعث نگرانی سهامداران خود شد. لازم به بیان است در سال ۱۹۸۷ میلادی، ارزش سهام برند ریبوک در صنعت کفش های ورزشی، پوشاک ورزشی و همچنین لوازم ورزشی به لحاظ فروش، ۴٫۱ میلیارد دلار از نایک (رقیب اصلی خود) بالاتر رفت! در سال ۱۹۸۷ میلادی، میزان فروش این برند تولیدکننده ی کفش های ورزشی، پوشاک ورزشی و همچنین لوازم ورزشی آمریکایی به ۴٫۱ میلیارد دلار و در سال ۱۹۹۱ میلادی نیز به ۷٫۲ میلیارد دلار رسید!

جی. دبیلو. فاستر طراحی های بسیار زیادی از کفش های مخصوص دویدن و کتانی ها گوناگون داشت! اما این ماجرا سبب نشد تا برند ریبوک، روزهای اوج خود را از یاد ببرد! این فوم مقاومت بالایی در برابر دویدن های طولانی مدت دارد و استحکام گام برداشتن را به خوبی حفظ میکند. تیم ملی هاکی آمریکا امروزه با ریبوک قرارداد دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کانتون، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا قرار دارد و در شهر های متعدد جهان دارای شعبه و فروشگاه است. همانطور که مشاهده می کنید، این همان کفشی است که خیلی از مادرها برای فرزندانشان خریداری می کنند، چراکه هم دوام بالایی دارد و هم راحت و استاندارد می باشد. بر طبق آمار استاتیستا فروش این برند در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷۴۸ میلیون یورو (چیزی حدود ۸۷ هزار میلیلار تومان) است که نشان از محبوبیت بالای این برند دارد.

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند تجهیزات ورزشی آمریکایی ریبوک خواهیم داشت! در پاسخ بایستی گفت این اتفاق دلیلی نداشت جز سرمایه گذاری شرکت لوازم ورزشی نایک در تبلیغات و همچنین استفاده از ستاره های ورزشی گران قیمت در تبلیغات خود! وی پس از مسابقات، رضایت خود را از کفش های با تعریف و تمجید بسیار اعلام کرد… آیا پیاده روی را دوست دارید؟ آیا ورزش کردن در باشگاه یا رفتن به سالن های ورزشی را دوست دارید؟ پیوستن آدیداس و ریبوک را میتوان دوره ی جدیدی در تاریخ ریبوک دانست. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ریبوک چگونه در بازار جهانی سهمی برای خود بدست آورد. فروشگاه اینترنتی آل اسپرت، راهنما و همراه همیشگی شما هنگام خرید کفش صد درصد اصلی است.